BİLİNÇLİ KULLAN ,GÜVENLİ BAĞLAN / İNTERNETİN BİLİNÇLİ KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLER
internetin bilinçli ve güvenilir kullanılmasına yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde kullanıcılar için geliştirilen araçlar genellikle merkezi yapıda, durağan ve etkileşimsiz oldukları anlaşılmaktadır. Günümüzde bilinçlendirmeye üzerine geliştirilmiş web sayfaları genellikle çocuklara yönelik, teknik ve sosyal mesaj içerikli web siteleridir. Çocuklar ve aileler için daha etkileşimli, çok daha fazla çeşitli risklere karşı korunmayı kapsayan, İnternet güvenliği konusunun farklı boyutları olan teknik, sağlık, psikososyal, eğitim ve hukuki boyutları gibi konularda da çocuk ve ailelerin bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında her yaş ve seviyedeki kullanıcılar için İnternetin bilinçli, güvenli kullanımı konusunda farkındalık oluşturacak İnternet sitesinin geliştirilmesinde izlenecek sistemin belirlenmesi ülkemiz için bir ihtiyaçtır.
İnternetin bilinçli kullanımı İnternetin bilinçli kullanımı denildiğinde çalışmaya katılanların aklına, “ne aradığını bilmek”, “güvenlik ve gizlilik”, “etik kurallara uygun kullanım”, “teknoloji okur-yazarlığı”, “yanlış-doğru bilgi ayrımı”, “amaca uygunluk”, “farkındalık”, “ayrıca kişisel bilgilerin gizliliği” konuları gelmektedir.
İnternetin bilinçli kullanımına yönelik görüşler;
· İnternetin bilinçli kullanımı İnternetin bilinçli kullanımı denildiğinde çalışmaya katılanların aklına, “ne aradığını bilmek”, “güvenlik ve gizlilik”, “etik kurallara uygun kullanım”, “teknoloji okur-yazarlığı”, “yanlış-doğru bilgi ayrımı”, “amaca uygunluk”, “farkındalık”, “ayrıca kişisel bilgilerin gizliliği” konuları gelmektedir.
· İnternetin bilinçli kullanılması konusunda öğrenci, veli ve öğretmenlerin genel olarak edinmeleri gereken bilgi ve beceriler. Araştırmaya katılan öğretmenler öğrenci, veli ve öğretmenlerin “teknik olarak gerekli programlar hakkında bilgi sahibi olunması”, “İnternet’te bilgi arama yöntemlerini bilme”, “gizliliği koruyabilme ve güvenliği sağlayabilme”, “Sosyal ağların” ve “İnternetin kullanımı” konularında bilgi ve beceriye sahip olunmaları gerektiğini belirtmişlerdir.
· Öğrenci ve velilerin İnternetin bilinçli kullanımına yönelik en fazla yardıma ihtiyaç duyduğu konular. Öğrenciler ve veliler İnternetin bilinçli kullanımı konusundaki eksikliklerinden dolayı yaşadıkları problemlerle ilgili hangi konularda (sosyal, psikolojik ve teknik anlamda) en fazla yaşadıkları veya yaşayacakları problemlerle ilgili “başvuru merciini” bilmemektedirler. Ayrıca “güvenliğin ve gizliliğin ortadan kalktığı durumlarda” ve “yaşanan teknik aksaklıklarda” yardıma ihtiyaç duymaktadırlar. Özellikle çeşitli konularda “bilgilendirme ve bilinçlendirme” ye ihtiyaç duymaktadırlar.
Alıntı: Türk Bilim Araştırma Vakfı

Yorumlar
Yorum Gönder